“Contemporary Issues in Strategic Marketing”
Küresel pazarlama alanında yeni trendlerin, araçların ve kavramların gelişimini sunmayı hedefleyen bu kitabımız; özellikle farklı kültür, bakış açısı ve disiplinleri de içermek amacıyla İ.Ü. İşletme Fakültesi Pazarlama Anabilim Dalı Öğretim Üyelerinin yanı sıra; Amerika Birleşik Devletleri’nden üç, Avustralya’dan bir, Kırgızistan’dan iki olmak üzere toplam dört ülkeden on bir Öğretim Üyesi yazarın katkılarıyla oluşmuştur.
Pazarlama stratejileri geliştirme alanları için en popüler güncel eğilimleri anlamaya çalışmak için; her biri Pazarlamanın farklı bir disiplinine değinen dokuz ayrı bölümü mevcuttur.
Pazarlama alanında Akademik olduğu kadar uygulamaya yönelik de bilgiler içeren Contemporary Issues in Strategic Marketing; hem akademisyenler, hem de Pazarlama yöneticileri ve girişimciler için pazarlama stratejileri geliştirmede farklı bakış açıları sunmaktadır. Kitabımız, Istanbul University Press tarafından uluslararası literatüre kazandırılmıştır.
Saygı ve Sevgilerimle…
Arş. Gör. Dr. Erdem ÖZKAN’ın Doktora Tezi
Alanında “En İyi Tez Ödülü” Kazandı.
İktisadi Araştırmalar Vakfı (İAV) tarafından geleneksel olarak düzenlenen ve bu yıl 14.’sü gerçekleştirilen Ünal Aysal Ödüllü Tez Yarışmasında
İ.Ü. İşletme Fakültesi Pazarlama Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet Kemal ŞEKERKAYA’nın danışmanlığını yaptığı Arş. Gör. Dr. Erdem ÖZKAN’ın “Kaynak ve Bilgi Kredibilitesi Açısından Tüketici Bilgi Edinme Sürecinin Modellenmesi“ konulu tezi, jüri tarafından en iyi doktora tezi kategorisinde ödüle layık görüldü.
Ödül kapsamında Arş. Gör. Dr. Erdem ÖZKAN’ın doktora tezi İAV tarafından kitap olarak bastırılarak, üniversitelere ve diğer bilim kurumları kütüphanelerine gönderilecektir.
1962 yılında kurulan İktisadi Araştırmalar Vakfı, Türkiye’nin ekonomik, sosyal, mali sorunlarını araştırmak ve bunlara çözüm önerileri geliştirmek amacıyla uzmanlaşmış bir sivil toplum ve araştırma kuruluşudur. İAV, ülkemizde yürüttüğü ekonomik, sosyal, finans ve mali konulardaki araştırma, konferans, seminer ve proje bazlı çalışmalarını AB ülkelerinde, Balkanlarda, Türki Cumhuriyetlerinde ve davet aldığı diğer ülkelerde sürdürmekte; iş dünyası ve kamuoyunu bilgilendirmek amacıyla rapor ve kitapları yayınlamaktadır. (Ocak 2019)
İFMED’in Organizasyonu İle
Dijitali Konuştuk…
13.03.2018
BEST MASTERS IN MARKETING
145 ÜLKEDEN, 30 AYRI DİSİPLİN VE 4.000 MASTER – MBA PROGRAMININ KATILDIĞI DEĞERLEMEDE
İ.Ü. İŞLETME İKTİSADI ENSTİTÜSÜ
PAZARLAMA YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
EURASIA & MIDDLE EAST BÖLGESİNDE
VE
TÜRKİYE’DE
BİRİNCİ OLDU.
KONFERANS
24 Mart 2016 tarihinde Steigenberger Hotel Istanbul Maslak’da (Eski Sheraton) düzenlenecek olan Marketing Power Conference’ın 10. yılında
“Perakende Yıldızlarından Sürdürülebilir Pazarlama Stratejileri”
konulu oturumumuz düzenlendi.
Konferans ile İlgili Yorumlar
PAZARLAMA VE MARKA İLETİŞİMİNDE GÜNCEL EĞİLİMLER
(BRANDMAP, HAZIRAN ’16)
MARKETING POWER CONFERENCE
Birçok konuşmacının olduğu ve “reklamlar, reklamlar, reklamlar” döngüsünde devam eden konferansta, faydalı birkaç oturum da vardı tabii ki; bunlardan ilki Prof. Dr. Ahmet Şekerkaya’nın modere ettiği “Perakende’de Sürdürülebilir Pazarlama Stratejileri” paneliydi. Ahmet Bey, önemli istatistik verilerinin yorumlarını oturum başında paylaştı. Panelin geri kalanı sponsorların tahsilatı: reklamlar… reklamlar… reklamlar.
Ahmet Bey’in aktardığı araştırma sonuçlarının, Mart sayısında yazdıklarımla bire bir örtüşmesi beni mutlu etti; gözlemlerimin ütopya olmadığına kanaat ettim. Lokal know-how geliştirilmesi ve elde edilen birikim ile yerelleştirilmiş satış konseptleri geliştirilmesi öne çıkıyor; bu eğilimin uzantısı olarak daha fazla segmentasyon yapmanın önemi vurgulanıyor. Daha küçük müşteri kitlelerine, daha yakın yerlerde, daha kişiselleştirilmiş yöntem ve ürünlerle hitap edilme gereksinimi ve eğilimi var; ve büyük zincirler de buna ayak uydurmak durumunda kalıyor.